Брендинг компанії (або ребрендинг) — ретельна та відповідальна справа, але при цьому дуже нами люблена. Створення бренду — акт творчості реальності. Бренди живуть в реальному світі, «спілкуються» з людьми, закохують в себе або, навпаки, викликають шквали обурення. У кожного бренду своя доля: одні процвітають і стають іконами цілих поколінь, інші гинуть в забутті.
Нам важливо створювати сильні й міцні бренди. Ми обожнюємо дивитися, як наші витвори живуть, ростуть, змінюються. Котрий рік ми з задоволенням спостерігаємо за успіхами наших творінь —Nemiroff LEX, Comfy, Siltek, LoraShen і багатьма іншими.
Розробка бренду в нашому агентстві — це кропіткий процес, під час якого ми «цеглинка за цеглинкою» збираємо ідентичність бренду: починаючи з визначення його місії та завершуючи створенням брендбуку. З яких же «цеглинок» будується бренд?
Місія
Створення бренду починається з визначення його місії. Місія — це призначення і «сенс існування» бізнесу, його «мрія» про ідеальний світ та підхід до її втілення. Як правило, місію бренду можна сформулювати в декількох фразах — вони повинні бути простими і досить прагматичними, але надихаючими. Наприклад, ось місія Ikea: «Поліпшити повсякденне життя багатьох людей. Пропонувати широкий асортимент зручних і функціональних товарів для облаштування будинку за такими низькими цінами, щоб якомога більше людей мали можливість їх купити».
Сутність або «есенція»
У будь-який успішний бренд закладена «есенція» бізнесу — його «дух» і серце, почуття, які переживають люди, маючи контакт із брендом. Наприклад, сутність бренду Volvo — «безпека», а Harley Davidson — «свобода». Визначення «есенції» — дуже важливий і непростий етап брендингу (або ребрендингу). Сформулювати «есенцію» часто допомагає відповідь на питання: «Якби бренд був людиною, то якою?».
Характер бренду
Як бренд «говорить», які здійснює вчинки, на що реагує — це і є характер бренду. Описати його також допомагає персоніфікація — застосування до бізнесу людських якостей. Наприклад, бренд може бути «молодим і модним» або ж «серйозним і діловим».
Позиціонування
Позиціонування — це наріжний камінь (ну, або «цеглинка») в процесі створення бренду. Продумане позиціонування говорить про емоційні («есенція», особистість бренду) та раціональні (вартість, якість, унікальні властивості) характеристики бренду та про його позицію на ринку: категорія продукту, цільова аудиторія. Від правильно сформульованого позиціонування дуже сильно залежить успіх бренду.
Неймінг
Розробка нейму — це мистецтво «пролізти у вушко голки». Хороший нейм повинен відповідати величезній кількості критеріїв одночасно: відображати і емоційні, і раціональні переваги бренду, підходити цільовій аудиторії, бути оригінальним і водночас зрозумілим, запам’ятовуватися, проте не бути занадто складним, добре звучати різними мовами, легко вимовлятись, і навіть … мати гарний вигляд на письмі. Щодо брендингу справедливе відоме прислів’я — «як човен назвеш — так він і попливе».
Візуальна айдентика
Графічне оформлення бренду — це не просто логотип і фірмовий стиль. Це візуальне втілення всіх цінностей бренду, його обіцянки споживачам, його сутності та особистості. Вона повинна допомагати споживачеві “впізнавати” бренд, де б він його не зустрів, і пробуджувати ті емоції, які повинен викликати сам бренд.
Розробка бренду закінчується створенням брендбуку, в якому детально та зручно для сприйняття зібрані всі вищевказані елементи ідентичності бренду: від місії до вказівок з використання елементів фірмового стилю.