Експертне опитування – це вид кількісного дослідження, що передбачає глибоке опрацювання запитань і співпрацю між інтерв’юером та експертом.
Як правило, експертні опитування проводяться в комплексі з масовим (соціологічним) опитуванням. Проведення експертних інтерв’ю допомагає інтерпретувати кількісні дані, отримані в результаті масового опитування. Думки компетентних фахівців дають змогу сформувати й уточнити дослідницькі гіпотези, правильно оцінити наявні факти та “суху” інформацію.
Іноді ж експертне опитування доцільно проводити, навпаки, на початку комплексного дослідження: щоб визначити мету, проблемне поле та інструментарій наступних етапів дослідницького проєкту.
Як проводяться експертні опитування? У нашому агентстві існує поетапна схема реалізації таких проєктів.
Визначення завдань проєкту
Наше агентство реалізує тільки дослідження ad hoc – тобто під конкретні завдання клієнта. Тому проведення експертного опитування, як і будь-якого іншого дослідницького проєкту, ми починаємо з ретельного опрацювання цілей замовника. Після того, як стають зрозумілими очікування і потреби клієнта, наші дослідники формують проблемне поле опитування і його головну мету.
Вибір експертів
Оскільки експертне опитування є кількісним методом дослідження, то чисельність експертної групи, як правило, не важлива. Група експертів не має бути надто великою, щоб була можливість сформувати консолідовану думку в результаті проведення опитування.
Набагато важливіший фактор – компетентність фахівців в обговорюваній темі. Як правило, спочатку складається великий список фахівців, кваліфікованих у досліджуваній сфері. Далі з них відбирають найбільш підходящі кандидатури. Добре, коли в групі експертів присутні фахівці в різних сферах, які можуть розглянути обговорювану проблему з різних боків.
Формування “анкети”
Опитувальник для експертного інтерв’ю кардинально відрізняється від анкети для масового опитування. Зазвичай анкета для експертів передбачає більшість відкритих запитань, а саме інтерв’ю являє собою не стільки діалог у форматі “запитання – відповідь”, скільки обговорення предмета, роздуми фахівця на задану тему.
Проведення інтерв’ю
Перед безпосереднім проведенням експертного опитування, необхідно “підготувати” фахівців до нього: заздалегідь окреслити тему і завдання інтерв’ю, надати необхідні матеріали для ознайомлення, щоб експерти могли заглибитися в проблему.
Величезне значення має особистість інтерв’юера – грамотний фахівець м’яко спрямовує обговорення і ставить навідні запитання, допомагає експерту точніше сформулювати думку тощо.
Залежно від завдань експертного опитування інтерв’ю може бути груповим та індивідуальним. Обидва варіанти мають плюси і мінуси. Групове інтерв’ю простіше реалізувати, воно менш витратне за часом і фінансами, але взаємний вплив експертів може істотно впливати на їхню думку. Індивідуальне ж інтерв’ю з експертом дає можливість почути самобутні думки експертів і глибше обговорити питання з кожним з учасників.
Аналіз і звіт
Як і будь-яке інше дослідження, проведення експертного опитування завершується аналізом отриманих даних і складанням детального звіту. Наші дослідники систематизують оцінки експертів і подають у зручному для сприйняття вигляді. Також звіт обов’язково містить рекомендації замовнику як скористатися отриманою інформацією в цілях бізнесу.
Бюро Маркетингових Технологій займається проведенням експертних опитувань з перших днів свого існування. Наші дослідники із задоволенням допоможуть вам озброїтися компетентною інформацією з кваліфікованих джерел. Хочете замовити проведення експертних опитувань? Зв’яжіться з нами просто зараз!
Дякуємо за перегляд і за ваші вайбс:)