Створення логотипу — це надзвичайно важливий етап розробки бренду та одне з найскладніших і при цьому цікавих дизайнерських завдань. Сильний логотип — це квінтесенція цінностей компанії. Створення єдиного візуального символу цілого бізнесу — непростий процес, що вимагає часу та професіоналізму. Однак правильний підхід до розробки логотипу дозволяє в результаті отримати не просто красивий графічний елемент, а ефективний маркетинговий інструмент.
Незважаючи на лаконічність і невеликий розмір фінального продукту, створення логотипу — це комплексний процес, який складається з 7 етапів.
1. Створення брифу
Як і більшість креативних проектів, створення логотипу починається з формування брифу. Дизайнерський бриф — це технічне завдання на дизайн лого, результат спільної роботи агентства і замовника. В інтересах обох сторін — як можна повніше та докладніше описати всі очікування та побажання клієнта, особливості та цілі його бізнесу. Де і як буде використовуватися логотип (наприклад, на товарах або на будівлі — або і там, і там), хто цільова аудиторія бренду і конкуренти — це тільки частина інформації, яка необхідна для розробки логотипу. На даному етапі завдання агентства полягає також у тому, щоб допомогти замовнику визначитися з можливими напрямками створення логотипу.
2. Дослідження
Після збору інформації настає дослідний етап. Бачення замовника — це тільки половина бази для створення логотипу. Далі агентство самостійно вивчає ринок — конкурентів бренду, їх логотипи та айдентику, розглядає актуальні візуальні тренди в контексті конкретного проекту.
3. Розробка концепту
Створення концептів логотипу починається з визначення смислового поля та асоціацій, пов’язаних з брендом. Один з можливих підходів — формування «хмари» ключових слів, на основі яких дизайнер створює візуальні образи. Спочатку концепти «живуть» у вигляді ескізів на папері. На наступному етапі найвдаліші та найбільш релевантні брифу замовника варіанти логотипу перетворяться в чорнові варіації лого вже в електронному вигляді.
4. Створення чорнових варіантів
Відібрані ескізи логотипів відтворюються в електронному форматі (як правило, для цього використовується Adobe Illustrator, програма для роботи з векторною графікою). На цьому етапі ескізи логотипів детально опрацьовуються, знаходять різні колірні рішення, елементи. Дизайнер підбирає найкращий варіант текстової частини — можливе розташування відносно графічного знаку, її розмір, шрифт. У типографічних логотипах (які складаються виключно з тексту або стилізованого напису) дизайнери опрацьовують майже кожну букву і промальовують окремі елементи (коли це необхідно), перетворюючи просто напис в текстовий знак.
5. Оцінювання та відбір варіантів
На цьому етапі створення логотипу відбувається оцінювання всіх одержаних варіантів. Арт-директор вносить правки та рекомендації, відбраковує невдалі варіанти. У підсумку залишається близько 3-4 практично фіналізованих варіантів логотипу, які й будуть презентовані клієнту.
6. Презентація клієнту та фідбек
Найчастіше показ логотипів клієнту проходить особисто. Сама презентація, як правило, містить не просто варіанти логотипу, але і приклади їх майбутнього використання — на продуктах, в корпоративній документації, рекламних комунікаціях тощо. Також кожне лого має «легенду» — опис особливостей графічного знака, можливих його трактувань, сильних і слабких сторін. Далі доля створених логотипів залежить від клієнта. Як правило, замовнику потрібно кілька днів, щоб визначитися з фінальним варіантом логотипу та необхідними доробками.
7. Передача готової роботи клієнту
Після того, як замовник затвердив фінальну варіацію логотипу, дизайнери відтворюють знак в різних форматах (як правило, це EPS, JPEG, TIF) для різних носіїв. Часто також створюються різні колірні версії лого — повнокольорова, монохромна, чорно-біла. Залежно від логотипу може знадобитися розробка спрощеної версії — коли основна варіація має занадто багато дрібних деталей, складних для відтворення в невеликих розмірах.
Коли розроблені всі модифікації і формати логотипу, настає черга імплементації лого в рекламні продукти, корпоративну документацію тощо. Однак це завдання для абсолютно нового етапу роботи — створення фірмового стилю та інструкції з його використання. В рамках проекту по створенню логотипа робота агентства закінчується на передачі клієнту фінальних файлів.
Створення логотипу бренду — це тривалий процес, під час якого клієнт і агентство стають рівноправними партнерами. Підсумки такої роботи завжди себе виправдовують, адже результатом проекту стає продуманий, візуально бездоганний та наповнений сенсом логотип.
Хочете замовити створення логотипу? Звертайтеся!
Дякуємо за перегляд і за ваші вайбс:)