Будь діджитал: від тактики виживання до стратегії успіху

Будь діджитал: від тактики виживання до стратегії успіху

Уже кілька років поспіль формулювання «цифровізация бізнесу», «бізнес 4.0», «діджитал трансформація» стали модними і навіть обов’язковими темами в нашому бізнес-середовищі. І не секрет, що часто ці формулювання ставали частиною туманних довгострокових стратегій і маркетингових планів «на майбутнє, яке за діджиталом». Як не секрет і те, що діджиталізація в нашій країні до цих пір проходила дуже повільно. Але раптова коронакриза з усією нещадністю оголила простий факт, що перехід в цифрове середовище – це вже не майбутнє бізнесу, це питання його фізичного виживання в сьогоденні.

Компанії були змушені в екстреному порядку переходити на процеси і технології, які вони не планували впроваджувати вже зараз. І робити це дуже швидко. Швидкість взагалі стала ключовим фактором успіху в нових умовах: швидкість трансформації, швидкість обслуговування, швидкість реагування на зміни, швидкість прийняття рішень і їх впровадження, швидкість навчання. А діджиталізація бізнесу – це єдина рушійна сила, яка дозволяє сьогодні розвинути цю життєво необхідну швидкість. «Стань діджитал або зникни» – девіз сьогоднішнього дня. Ось лише деякі переваги діджиталізаціі, в яких швидкість відіграє вирішальну роль:

– економія часу і збільшення продуктивності як результат автоматизації виробництва і внутрішніх процесів компанії;

– оптимізація та прискорення зовнішніх і внутрішніх комунікацій;

– новий рівень обслуговування клієнтів і стимулювання їх до придбання більшої кількості товарів \ послуг (швидкі можливості крос-продажів / upsell-продажу)

– конкурентні можливості в результаті впровадження нового, кращого клієнтського досвіду.

Другим найважливішим чинником після швидкості стала глибина трансформації. Ті, хто ситуативно підключив діджитал-канали, щоб вижити у важкий час, зникнуть наступними, після тих, хто взагалі цього не зробив. Пандемія стала каталізатором необоротних змін – і економічних, і соціальних. Повного відкату назад вже не буде, а це значить, що діджитал трансформація – це назавжди, а не на час. І що від активних експериментів на виживання необхідно швидко переходити до масштабування і поглиблення цифрових змін.

Основні напрямки цього масштабування:

– нова культура роботи трудових колективів. Після експериментів з віддаленою роботою багато робочих процесів буде частково або повністю переведено на віддалений формат, тому що при правильних технологіях і управлінні це вигідно всім;

– нетворкінг і цифрові бізнес-комунікації стануть реальною і швидшою альтернативою особистим зустрічам і воркшопам;

– безперервний професійний розвиток і навчання завдяки освітнім платформ, що стрімко розвиваються;

– контроль збоїв і порушень в ланцюжках поставок і виробничому процесі теж йде в діджитал, завдяки зростаючому запиту на автоматизацію і роботизацію процесів.

У підсумку, жоден сучасний бізнес не зможе бути успішним без ефективно працюючої стратегії цифрової трансформації. Виживуть в довгостроковій перспективі ті компанії, у кого будуть кращі інструменти, що дозволяють їм бути гнучкими і швидкими. Компанії, які швидше за інших зможуть реагувати на зміни споживчих запитів, регулювати ланцюги поставок. А також ті, хто буде в змозі задіяти свою робочу силу дійсно в будь-якому місці.