Уроки роботи на карантині

Уроки роботи на карантині, які ми візьмемо з собою, повертаючись до офісу

За 8 тижнів карантину і переходу на віддалену роботу офісів ми встигли навчитися багато чого. В експрес-режимі ми перейшли на онлайн-платформи, відбудували і формалізували в нових умовах робочі процеси, впровадили механізми контролю та вимірювання ефективності. Швидко трансформувавшись технічно, ми зіткнулися з фактом, що набагато більше часу займає не технічна, а психологічна та етична адаптація до нових умов роботи. І тут на допомогу прийшло розуміння, що ми, нехай і мимоволі, на час, але виявилися частиною великої робочої культури віддалених команд, так званих, digital nomads. Тому ніяких велосипедів винаходити не довелося. Правила віддаленої робочої етики і хорошою робочої атмосфери сформульовані давно і чудово працюють. Ми із задоволенням скористалися цим знанням. І багато з цього ми візьмемо з собою, повертаючись до роботи в офісі. Отже, про які ж принципи і культуру йдеться:

Позитивна робоча атмосфера

Вона будується на повазі до чужої праці та зусиль кожного в загальній роботі над проектом. Критикувати можна і потрібно, але не перекреслюючи зроблене, а допомагаючи поліпшити. Стресові методи офісної роботи в стилі «прорвемося і переможемо» тут не працюють, а перевага надається легкості, довірі і залученню кожного до командного механізму.

Обговорення не замінює постановку завдань

Кожне завдання, навіть найменше, має бути зафіксоване письмово та внесене в систему таск-менеджменту, з максимально докладною інформацією, термінами, питаннями та коментарями до неього. Тоді для багатьох з них витрачати час на обговорення взагалі не доведеться. А система не дасть нікому про це завдання забути. Ми часто зловживаємо звичкою «а поговорити?». Мистецтво передачі інформації в письмовому вигляді прискорює роботу і скорочує час на її обговорення.

Пунктуальність – це ставлення до роботи

Пунктуальність у зустрічах, відеоконференціях, виконанні завдань. Правила етикету про 15 хвилин – давно не актуальні. Зараз запізнитися на 5 хвилин без причини – це вже неповага до колег. А регулярні затримки демонструють вашу несерйозність в ставленні до справи. Вчасно ввімкнути камеру або з’явитися на зустрічі – критично важливо, а краще на одну-дві хвилини раніше.

У виконанні завдань регулярні затримки по термінах одного з команди впливає на весь проект в цілому і на планування роботи інших учасників.

Повага часу і особистого простору один одного

Людському мозку, щоб повернутися в стан повної концентрації на завданні після відволікаючого чинника, необхідно 15-20 хвилин. Тому часто, якщо нам не відповідають на повідомлення негайно, це означає, що колега занурений в завдання і можливо навіть вимкнув на час повідомлення. Відключати повідомлення на час від 25 хвилин до години при виконанні завдання – це частина робочого процесу і це нормально. Тому можна трохи потерпіти і не слати ще кілька повідомлень «ти прочитав?» навздогін. Це ж стосується і повідомлень в неробочий час, коли кожен розпоряджається своїм часом по-своєму, і відповіді доведеться якийсь час почекати.

Вимкніть перфекціонізм

Завжди можна (і хочеться) зробити краще, ніж вийшло, ще доопрацювати, внести правки, потім правки до правок … Але в командній роботі, коли від вашої продуктивності і темпів залежить загальний ритм роботи, це пряма загроза строкам і ефективності. Часто краще перестати задирати планку все вище і вище, і зробити кілька завдань вчасно замість однієї, але з заваленими термінами. У світі цей принцип звучить як Done is better than perfect.

Ось такі, здавалося б, прості й навіть банальні речі, можуть зробити нашу роботу значно приємнішою, ефективнішою і організованішою. Але якщо задуматися, як часто ми цими правилами нехтуємо, ми сильно і неприємно здивуємося. Давайте ж пам’ятати, що правильна атмосфера в робочому процесі – це прямий шлях до його кращої результативності. Уроки роботи на карантині.