Інструменти маркетолога: аватар клієнта

Фільм «Аватар» в світі заробив 2,8 млрд. Аватар у маркетингу заробляє більше!

Сьогодні на вільних ринках правила диктує «Поведінкова економіка».

Головна особливість «поведінкової економіки» – це використання психологічних і соціальних знань стосовно економічної поведінки людей. «Поведінкова економіка» намагається вибудувати місток між економікою і психологічним аналізом індивідуальних рішень людини.

На практиці, дослідники все частіше фіксують нераціональні підстави споживчої поведінки. Наприклад, споживач часто схильний розподіляти свої доходи за «ментальними рахунками» в залежності від природи походження коштів, і це впливає на споживчу поведінку.

Ключове питання, яке стоїть у зв’язку з цим перед практикуючим маркетологом, як описувати поведінку споживача в ситуації обмеженості раціонального підходу?

У цій ситуації, на допомогу маркетологу приходить технологія створення Аватара, як підхід альтернативного опису цільової аудиторії. Саме Аватар сьогодні є працюючим методом фіксації і опису портрета споживача, схильного до нераціональної поведінки.

Хто ж такий Аватар?

Це яскравий представник цільової аудиторії. І перш за все Особистість, Особистість зі своїм самобутнім характером, життєвими цінностями і переживаннями. Зі своїм унікальним життєвим досвідом, який впливає, в тому числі, і на споживчу поведінку.

Чому Аватар не тільки модно, але й важливо?

Саме Аватар може розповісти маркетологу свою індивідуальну історію споживання, історію, яка може лягти в основу глобального просування.

Він дає можливість передбачити і описати нераціональну поведінку людини в епоху «поведінкової економіки».

Один з головних інструментів по створенню Аватара, як і раніше, залишається інформація, отримана в рамках якісних досліджень.

Але одних фокус-груп або глибинних інтерв’ю для розробки «живого» Аватара замало. З досліджень, якщо пощастить, можна винести поведінковий і споживчий Інсайт, а далі починається творча робота з конструювання Особистості Аватара.

Працюючий, «живий» Аватар завжди народжується як результат тісної співпраці аналітичної та творчої групи.