Створення логотипу

СТВОРЕННЯ ЛОГОТИПУ

У всіх успішних компаній та брендів, незалежно від того, чим вони займаються і на якому ринку працюють, є дещо спільне. Середньостатистичний споживач з легкістю зможе дізнатися (та навіть згадати!), який у них логотип.

Створення логотипу — це надзвичайно важливий етап розробки бренду та одне з найбільш складних і водночас цікавих дизайнерських завдань. Сильний логотип — це квінтесенція цінностей компанії. Створення єдиного візуального символу цілого бізнесу — непростий процес, який вимагає часу та професіоналізму. Однак правильний підхід до розробки логотипу дозволяє в результаті отримати не просто красивий графічний елемент, а ефективний маркетинговий інструмент.

Незважаючи на лаконічність і невеликий розмір фінального продукту, створення логотипу — це комплексний процес, який включає в себе 7 етапів.

1. Розробка брифу

Як і більшість креативних проектів, створення логотипу починається з формування брифа. Дизайнерський бриф — це технічне завдання на дизайн лого, результат спільної роботи агентства та замовника. В інтересах обох сторін — найповніше і найдокладніше описати всі очікування та побажання клієнта, особливості та цілі його бізнесу. Де і як буде використовуватися логотип (наприклад, на товарах або на будівлі — чи і там, і там), хто цільова аудиторія бренду і конкуренти — це тільки частина інформації, яка необхідна для розробки лого. На даному етапі завдання агентства полягає також у тому, щоб допомогти замовнику визначитися з можливими напрямками створення логотипу.

2. Дослідження

Після збору інформації настає дослідницький етап. Бачення замовника — це тільки половина бази для створення логотипу. Далі агентство самостійно вивчає ринок — конкурентів бренду, їх логотипи та айдентику, розглядає актуальні візуальні тренди в контексті конкретного проекту.

3. Розробка концепту

Створення концептів логотипу починається з визначення смислового поля і асоціацій, пов’язаних з брендом. Один з можливих підходів — формування «хмари» ключових слів, на основі яких дизайнер придумує візуальні образи. Спочатку концепти «живуть» у вигляді ескізів на папері. На наступному етапі найбільш вдалі та найбільш релевантні брифу замовника варіанти логотипу перетворяться в чорнові варіанти логотипу вже в електронному вигляді.

4. Створення чорнових варіантів

Відібрані ескізи логотипів відтворюються в електронному форматі (як правило, для цього використовується Adobe Illustrator, програма для роботи з векторною графікою). На цьому етапі ескізи логотипів детально опрацьовуються, знаходяться різні колірні рішення, елементи. Дизайнер підбирає найкращий варіант текстової частини — можливе розташування відносно графічного знака, її розмір, шрифт. У типографічних логотипах (що складаються виключно з тексту або стилізованого напису) дизайнери опрацьовують майже кожну букву та промальовують окремі елементи (коли це необхідно), перетворюючи просто напис в текстовий знак.

5. Оцінка та відбір варіантів

На цьому етапі створення логотипу відбувається оцінка всіх отриманих варіантів. Арт-директор вносить правки та дає рекомендації, відбраковує невідповідні варіанти. У підсумку залишається близько 3-4 практично фінальних варіантів логотипу, які й будуть презентовані клієнту.

6. Презентація клієнту та фідбек

Найчастіше показ логотипів клієнту проходить особисто. Сама презентація, як правило, містить не просто варіанти логотипу, але і приклади їх майбутнього використання — на продуктах, в корпоративній документації, рекламних комунікаціях тощо. Також кожне лого має «легенду» — опис особливостей графічного знака, можливих його трактувань, сильних і слабких сторін. Далі доля створених логотипів залежить від клієнта. Як правило, замовнику потрібні кілька днів, щоб визначитися з фінальним варіантом логотипу та необхідними доробками.

7. Передача готової роботи клієнту

Після того, як замовник затвердив фінальну варіацію логотипу, дизайнери відтворюють знак в різних форматах (як правило, це EPS, JPEG, TIFF) для різних носіїв. Часто також створюються різні колірні версії лого — повноколірна, монохромна, чорно-біла. Залежно від логотипу може знадобитися розробка спрощеної версії — коли основна варіація має занадто багато дрібних деталей, складних для відтворення в невеликих розмірах.

Коли розроблено всі модифікації та формати логотипу, настає черга імплементації лого в рекламні продукти, корпоративну документацію тощо. Однак це задачі абсолютно нового етапу роботи — створення фірмового стилю та керівництва з його використанню. В рамках проекту зі створення логотипу робота агентства закінчується на передачі клієнту фінальних файлів.

Створення логотипу бренду — це тривалий процес, в якому клієнт і агентство стають рівноправними партнерами. Підсумки такої роботи завжди себе виправдовують, адже результатом проекту стає продуманий, візуально бездоганний і наповнений змістом логотип.

Готові замовити створення логотипу? Звертайтесь!

СПІЛКУЄМОСЬ ТАК,
ЯК ЗРУЧНО ВАМ!