Маркетинг в галузі агропромисловості. В чому його особливість?

Ринок “агро” є одним з найбільш динамічно зростаючих і фінансово ємких в Україні. Віш швидко розвивається. Більш того, він є конкурентним і в світовому економічному контексті. Не секрет, що Україна є лідером з виробництва соняшникової олії, а також, активно експортує кукурудзу, ріпак і сою.

У чому полягає специфіка аграрної сфери? Вона фінансово ємка: тут багато грошей, але і дуже серйозна конкуренція – як зовнішня, так і внутрішня. Але якщо говорити про проникнення на цьому ринку маркетингу – воно досить слабке.

Найсильніша продуктова конкуренція формує певний виклик для маркетингового агентства. Тому ми і любимо цей ринок – це відмінна можливість проявити себе в складних завданнях. Вона дає можливість заявити про себе на ринку, перевершити інших.
Хоч всі ринки і різні, але мало хто може похвалитися такою різноплановістю продукції.
Ну, наприклад, тільки з нашої практики це:
– зерносушарки
– посівний матеріал
– агротехніка
– добрива і трихограми (комахи)

Всьому цьому потрібно надати огранювання. Тому що, як правило, молоді компанії не достатньо маркетингово оформлені.

На агроринку часто доводиться починати з нуля. На більш маркетингово розвинених ринках іноді буває досить просто промоніторити конкурентів в інтернеті, а в аграрному секторі цього буде мало. Продукти складні. А ринок нам потрібно розуміти часом навіть глибше, ніж сам клієнт.

Агроринок завжди вимагає від тебе серйозного занурення в тему. Попередні дослідження спрямовуються не тільки на вивчення ринку і аудиторії, а й на сам продукт, і дуже грунтовно. Клієнти з агросфери не сприймають поверхового ставлення до продукту. Ми, як маркетологи, зобов’язані розібратися зі складом комбікормів, з механікою зерносушарки, з хімічним складом добрив тощо.

Ще одна складність – це відношення до маркетингу та просування керівних осіб агрокомпаній. Часом вони недооцінюють вплив бренд-стратегії на розвиток компанії і роблять ставку на обсяги виробництва. І спочатку це працює. Але рівно до того моменту, поки в тому ж сегменті агровиробництва не з’явиться компанія, що діє інакше. Ось в цій точці відбувається пожвавлення, але, на жаль, пізнє. І компаніям вже доводиться наздоганяти конкурентів. Відсутність уваги до маркетингу, брендингу просто не дає можливості отримати додаткову вартість. На тлі сильних маркетингових стратегій у конкурентів у компанії, яка не приділяла цьому увагу, утворюється недоотриманий прибуток. Просто за рахунок відсутності впізнаваності бренду.

Що нас приваблює в аграрній сфері найбільше? Розвиток! Створюючи хороший брендинг, ми розуміємо, що конкуренти нашого клієнта теж зараз підключаться і загальний рівень маркетингу в агросфері, в кінцевому підсумку, стане вище. Ми стаємо важелем маркетингового розвитку цілого ринку!