Почуй голос свого бренда

Чи помічали ви, що бренди поводяться так само як люди? Бренди спілкуються з нами в месенджерах, або телефонують. Іноді пишуть у вільний час, пропонуючи потусити на якийсь промоакції. І хоча ми не знаємо цих «людей» в обличчя, ми можемо навіть припустити який у них стиль одягу, манери та голос.

Це відбувається через те, що у брендів є голос або, як прийнято в маркетингу, tone-of-voice. Це ще одна мегаздібність, яка допомагає компанії диференціюватися серед конкурентів. У цій статті ми розберемо: що таке ToV, як побудувати базу комунікації, приклади голосів та чому він такий важливий при розробці брендингу.

Що таке tone-of-voice?

Tone-of-voice це те як та про що говорить бренд. Голос є відображенням бренду та частиною його індивідуальності. Він допомагає спілкуватися з вашою аудиторією та відрізнятися від інших компаній. Голос бренда охоплює всю вашу комунікацію: від Фейсбук до бланку. Тому він не менш важливий, ніж логотип й айдентіка.

Зрозуміти «як працює голос для споживачів» можна на прикладі «Голосу». Тренер має обрати учасника за голосом, не дивлячись на нього. Ніякі візуальні ознаки не впливають на вибір — тільки він і голос. Якщо голос вашого бренду вражає — споживач із захопленням натисне на «червону кнопку» та озирнеться.

Фірмова комунікація дозволяє нам бути послідовним у кожному каналі. Те «як ви говорите» має стати ідентифікацією бренду для споживачів.

В інтернеті та в тісних маркетингових колах зустрічається поділ на тон та голос. Для більш глибокого розуміння: порівнюйте ці дві речі з людьми. Якщо голос може змінюватися довго протягом життя, то з тоном ми жонглюємо щодня.

Голос бренда визначає світогляд, а тон — як передавати його всім оточуючим. Але ці поняття досить суміжні та взаємодоповнюючі, тому запам’ятовувати ці відмінності не обов’язково. Та й взагалі, завжди важливий зміст.

Як визначити який голос бренда потрібен?

Бренди часто говорять про одне й те ж, але зовсім по-різному. Та й навіть не відповідати на запит або не додавати веселий копірайт на візитівки — теж частина голосу.

Для того, щоб створювати комунікацію було легше, необхідно переглянути 3 важливих питання:

• Завдання

Всі тільки й говорять, що «бренди повинні закохувати та дарувати емоцію». Так, але будемо чесними — це не головне. Кожен бізнес має свої цілі та завдання. Їх потрібно точно визначити й виставити в порядку пріоритетності.

Адже саме завдання може вплинути на характер комунікації. Наприклад: ви розважаєте свою аудиторію абстрактним контентом або розповідаєте про себе для залучення нової? Задавайте питання таким чином і ви дізнаєтеся свій бренд по-новому.

• Бренд

Ваш голос повинен стати відображенням усіх цінностей бренду. Транслюйте те, що важливо вам. Голос повинен стати ефективним способом розповідати про ваші повідомлення. Тому важливо ці повідомлення визначити. Для цього потрібно спуститися на поверх «Бренд-платформа». Яку проблему ваш бренд та продукт може вирішити? Навіщо він потрібен вашим споживачам? Як ваш продукт може зробити світ кращим?

Розповідайте свої глобальні цілі та місії людям, як це роблять світові бренди Apple, Dove, McDonald’s. І можливо завтра ваш бренд зробить світ кращим.

• Цільова аудиторія

Але всі пункти, що вище, залежать від цільової аудиторії — від людей, яким ці повідомлення адресовані.

Зробіть так, щоб в спілкуванні з брендом споживач впізнавав себе або знайомого з схожим світоглядом. Для цього портрет вашого споживача повинен бути чітко проаналізований. Його не потрібно придумувати — потрібно проводити маркетингові дослідження. Тільки за допомогою них вийде зібрати цілісний образ, дізнатися їх цінності, болі та навіть отримати інсайти.

Приклади tone-of-voice українських брендів

Ось приклади голосів, які ми розробляли для наших брендів:

1) Mirage Style — бренд одягу plus size. Cтворений з любовью для тих, хто любить себе. 

Розробка айдентики та візуальної комунікації бренду Mirage Style. Клікайте на зображення та дивіться повний кейс 🙂

Mirage — це ваша подруга, яка щиро захоплюється вашою особистістю та красою. Її вік важко визначити, адже в ваших очах вона завжди харизматична та молода. Вона піклується про вас, захищає перед іншими. Допомагає вам любити себе й відчувати смак життя на повну. Час з нею дарує тобі нові яскраві емоції, як від прогулянки в незнайомому місті. Біля неї ви не боїтеся бути собою, відчувати себе королевою та нічого не доводити.

Комунікація бренду Mirage завжди ніжна, комплементарна та завжди адресована особисто до покупниці. Бути з Mirage — означає любити себе.

2) Darwin Global Partners — це міжнародна компанія, що надає послуги з SEO-маркетингу.

Для DGP ми розробили неймінг, позиціонування, брендинг, айдентику. Клікайте на зображення та дивіться повний кейс 🙂

Голос, який ви чуєте від Darwin Global Partners — це голос інвестиційного партнера. Він цілеспрямований та кмітливий. Провів сотні успішних договорів, знає та прогнозує тенденції.

Darwin Global Partners займається непростою справою з професійною термінологією. Але навіть найскладніші процеси він пояснить простими словами як дитині, так і власнику бізнесу.

Бренд веде ввічливу та логічну комунікацію. Послідовність, впевненість, досвід, кваліфікація та відсутність зайвого — це про Darwin Global Partners.

Чому важливо дотримуватися голосу бренду?

Сьогодні бренд, звертаючись до однієї аудиторії, не може дозволити собі бути різним та непостійним. Якщо вчора ви зверталися на «ви», а сьогодні пишете «привіт, друже» — це викличе великі сумніви щодо вибору покупця.

Людям важливо встановити емоційний зв’язок з брендами. Адже вони цікавиться тільки тим, що їм цікаво. Тому бренду потрібно створювати корисний контент, який буде звертатися прямо в серце цільової аудиторії. Для того, аби у вас це точно вийшло є дві важливі поради:

— Створюйте правила та обмеження для голосу бренду

Іншими словами розпишіть: що можна і не можна говорити; які слова і жаргони під табу, а які ні; приклади ключових повідомлень; як звертатися до клієнтів та чи відправляти сердечка в кінці діалогу. Порівняйте цей процес з чистою артезіанською водою: звичайно, можна пити і з-під крану, але навіщо, коли є моршинська.

— Дотримуйтеся цих правил у всіх каналах комунікації

Писати закони це половина справи. Необхідно бути послідовним у кожному каналі та точці бренду. Пишіть про себе в Фейсбуці також, як ваші продавці відповідають в магазині. Створіть сприятливу екосистему для спілкування з клієнтом, і він віддячить вам увагою.

При розробці платформи бренду ми, в Buro.MT, завжди приділяємо особливу увагу голосу. Нам важливо, щоб бізнеси звучали яскраво та передавали потрібну емоцію.

Якщо ви хочете розговорити свій бренд — приходьте до нас! І тоді ваші клієнти полюблять ваш бренд також, як ви і ми 💗