Ребрендинг: три способи оновити бренд

Еволюція, революція, реінкарнація, або Три способи оновити бренд.

Немає нічого вічного. Все змінюється: запити суспільства, естетичні тренди, економічна ситуація, смаки споживачів і виклики бізнесу. Не дивно, що й брендам доводиться змінюватися, розвиваючись відповідно до вимог часу та власних внутрішніх завдань.

Компанії, що існують на ринку десятиліттями, за свою історію міняли публічний імідж багато разів. Добірки варіацій логотипів гігантів ринку на кшталт Coca Cola або Apple — завжди цікава картина, що нагадує відому ілюстрацію еволюції людини.

Однак зміни бренду не завжди відбуваються еволюційним шляхом — іноді ситуація потребує революційних змін. Та в цьому й полягає головна складність ребрендингу. Недостатньо просто «скинути з трону» старий логотип, позиціонування або цінності бренду — необхідно змінити бренд, не змінюючи його ДНК.

За свою історію наше агентство реалізувало десятки проектів ребрендингу. Досвід показує, що 99% ребрендингових кейсів поділяються на три типи залежно від цілей і завдань, які переслідує оновлення бренду.

I. Візуальна еволюція бренду

Час диктує умови: змінюється мода, естетика, візуальні тренди та навіть технічні можливості графіки. Будь-який знак з часом застаріває, при цьому іноді набуваючи нових, невідповідних для бренду смислів (ретростиль, наприклад). Щоб зберегти імідж — потрібно змінити знак.

Такий вид ребрендингу передбачає оновлення логотипу та фірмового стилю відповідно до актуальних графічних тенденцій, при цьому основа знака зберігається незмінною. В останнє десятиліття в результаті таких проектів відбувається візуальне спрощення знака, «очищення» графіки від зайвих елементів, створення більш лаконічної естетики бренду.

Приклад візуальної еволюції бренду — наша робота для корпорації Harveast, в результаті якої старий логотип помітно змінився, став простіше читатися, але зберіг впізнаваність.

Такий вид ребрендингу також називають редизайном, оскільки, як правило, зміни стосуються тільки дизайнерського «фасаду» бренду.

Ще один подібний приклад — редизайн журналу «Колесо Жизни», для якого ми розробили оновлений логотип і обкладинку.

II. Новий курс бренду

Іноді ребрендинг стає відповіддю не на зовнішні вимоги до іміджу компанії, а результатом внутрішніх змін бізнесу. Зростання та розвиток завжди тягнуть за собою нові цілі та пошук шляхів їх досягнення. Просто редизайну вже недостатньо (при цьому він може бути частиною реалізації нового курсу бренду та втілювати нові цілі).

Цей тип ребрендингу передбачає ґрунтовне оновлення іміджу компанії — формування нових обіцянок бренду споживачам та цінностей, репозиціонування на ринку. Залишається тією ж лише назва.

Приклад подібного виду ребрендингукейс корпорації «Арсенал». Підприємство десятиліттями обслуговувало потреби українських збройних сил, а з розвитком корпорації «Арсеналу» знадобився бренд, орієнтований на зарубіжний ринок.

Ми розробили нове позиціонування та корпоративний слоган, логотип і фірмовий стиль. В результаті ребрендингу зберігся дух компанії та зв’язок зі знаменитим конструкторським бюро заводу «Арсенал», але при цьому корпорація отримала сильний і сучасний оборонний бренд для роботи з іноземними клієнтами.

Подібну роботу ми також виконали для бренду напоїв «Біола». Компанія розпочала перезапуск марки самостійно, сформувавши нові цінності бренду та оновивши логотип. Наше агентство завершило процес ребрендингу, запропонувавши новий корпоративний слоган «Пий справжнє! Будь справжнім» та розробивши фірмовий стиль і варіації логотипу для різних лінійок продукції.

III. Реінкарнація бренду

Третій вид ребрендингу — найрадикальніший. По суті, це «реінкарнація» бренду — адже нова версія практично повністю замінює попередню. Іноді від «старого» бренду залишаються тільки бізнес-процеси та виробничі потужності. В такому випадку ребрендинг нагадує проект створення бренду з нуля.

Свого часу наше агентство здійснило такий ребрендинг для групи «Укрпромінвест», кондитерський напрямок якої «перетворився» в знаменитий бренд Roshen.

Але частіше «реінкарнований» бренд все ж зберігає спадкоємність зі своїм попередником. Саме таким став ребрендинг нашого агентства кілька років тому. Агентство існує з 1999 року. За 15 років наші цінності, підхід до роботи змінилися — ми ставали більш динамічними, яскравими, більш демократичними. Зовнішні зміни стали логічним продовженням внутрішніх. Строге та офіційне «Бюро Маркетингових Технологій» перетворилося на сучасне та неформальне Büro.MT, а стриману та складну айдентику змінили яскраві кольори та лаконічні форми.

Проте незмінними залишилися наша любов до своєї справи й величезний практичний досвід — зокрема в брендингових проектах. Ми з величезним задоволенням працюємо з брендами, допомагаючи розвиватися тим, що вже існують, та народжуватися новим. Вам потрібен сильний і відомий бренд? Це до нас!