Здоров'я бренду та навіщо проводити brand health tracking

Здоров'я бренду та навіщо проводити brand health tracking?

Багато хто вважає, що за допомогою ціни можна контролювати продажі, утримувати позиції на ринку і перемагати конкурентів. Така оцінка давно вважається помилковою, адже незважаючи на переваги 20 камер та крутого процесора китайського смартфона — ви обираєте IPhone. Адже у вас, як споживача, високий рівень довіри та лояльності до бренду Apple. Це не тому, що ваша логіка не вміє танцювати, а тому що Apple щодня стежить за таким показником як «здоров’я бренду». Та судячи з світовими рейтингами — не дарма.

Що таке «здоров'я бренду»?

Здоров’я бренду — це рівень лояльності споживачів до вашого бренду. Чи згадають вони про ваш бренд, коли відкриють пошук в Гуглі. Що вони згадають: тільки назва або навіть історію та ім’я засновника? Чи роблять вони повторні покупки? Порадять вони ваш бренд своїм близьким за сімейною вечерею?

Здоров’я бренду допоможе досягти поставлених цілей. Сильний бренд за рахунок залучення нових клієнтів без зайвих витрат, підвищить впізнаваність й навіть поліпшить якість обслуговування клієнтів. У сильного та здорового бренду навіть з’явиться окрема група фанатів — так званих «адвокатів бренду».

Звучить надто добре, щоб бути правдою, чи не так? Насправді, це все реально й доступно за допомогою регулярних досліджень та трекінгу здоров’я бренду.

Показники здоров'я бренду

Якщо виміряти здоров’я брендів ПриватБанку та Моно з’ясується, що аудиторія Моно в рази менше. При цьому лояльність клієнтів Моно в 4 рази вище, ніж у клієнтів ПриватБанку. Виходить, що середнє здоров’я цих брендів майже однакове, але по факту: Моно є найнебезпечнішим їх конкурентом. Як же діагностувати подібну ситуацію з власним бізнесом?

Існує величезна кількість показників для відстеження здоров’я бренду. Необов’язково використовувати всі, краще сфокусуватися на кількох, які підходять бізнесу й принесуть максимальну користь.

— Впізнаваність бренду

Чи знають ваш бренд потенційні та існуючі клієнти? Вони назвуть його з підказкою або без підказки? Порівнюйте ваш показник з таким же знанням про найближчому конкурентові й про лідера.

— Атрибути бренду

Комунікація бренду доносить не тільки назву, а дописи, рекламні слогани, дизайн та свою експертизу. Чи знають про це ваші клієнти? Запитайте у них самих!

— Сприйняття бренду

Класичний прийом, який застосовують всі психологи світу, також само добре діють й для брендів. Погляньте на бренд очима своїх клієнтів. Почуйте їхню думку та уявлення про вас. Саме в їх роздумах й зберігається безліч інсайтів, за якими всі так женуться.

— Лояльність до бренду

Якщо клієнти задоволені вашим продуктом/послугою, а цінності бренду схожі з їх особистими — вони будуть лояльні. Коротше кажучи, бренд повинен задовольняти потреби клієнтів.

— Digital-репутація

Сьогодні навіть комунікації брендів в соціальних мережах може виявитися недостатньо. Саме там ваші клієнти залишають відгуки, а ви можете простежити охоплення, залученість, репости, переходи на сайт.

Всі ці показники тільки розповідають про існуючу ситуацію. З зібраними даними потрібно звертатися в агентство маркетингових досліджень — експерти допоможуть отримати правильні висновки та зробити карту рішень. 

Переваги brand health tracking

Brand health tracking — це стратегічний інструмент для вимірювання стану вашого бренду. Маркетологи й бренд-менеджери використовують його для вимірювання ефективності досягнення цілей.

Важливо, що потрібно вимірювати не тільки стан власного бренду, але
й брендів-лідерів та конкурентів. Адже тільки в порівнянні знаходиться істина та ваш прибуток.

Збирайте інформацію — це дасть можливість діагностувати бренд та підвищити brand health. Прості й регулярні відстеження допоможуть збільшити продажі, скоротити витрати на рекламу й посилити слабкі місця. Не забувайте, що ваші клієнти чекають зворотний зв’язок (навіть на негатив) та швидке реагування. Все це також впливає на репутацію, лояльність й здоров’я вашого бренду.

Проведіть дослідження здоров'я бренду

Проскануйте всі складові позиціонування, від атрибутів бренду до сегментування цільової, придивіться до візуальної стилістиці бренду. Все повинно відповідати новим моделям поведінки аудиторії та її перевагам.

Ось такі способи маркетингових досліджень, які точно вам допоможуть:

— Фокус-групи та опитування

Найпоширеніший спосіб дослідження здоров’я бренду — це проведення якісних опитувань з цільовою аудиторією. Так ви можете отримати уявлення про впізнаваності вашого бренду. Ви також отримаєте докладні якісні дані.

— Регулярні інтерв’ю з клієнтами

Подібно фокус-групам та опитуванням, регулярні інтерв’ю з вашими клієнтами можуть дати гарне уявлення про здоров’я бренду. Наприклад, ви можете побачити, що змінилося в їх уявлення про ваш бренд та чому вони віддали перевагу вам серед конкурентів.

— Зворотній зв’язок

Отримайте дані за допомогою основних форм зворотного зв’язку, поговоривши зі своїми співробітниками, які працюють з клієнтами. Все це буде невід’ємною частиною нових змін на краще.

_____________________________________________________

Сьогодні ринок перенасичений та майже в кожній сфері є 2-3 лідера. Від цього конкурувати стає ще складніше. Міцне здоров’я бренду стане вашою візитною карткою, яка допоможе добитися інтересу в покупців.

Ми в Buro.MT точно знаємо, що тримати руку на пульсі свого бізнесу також важливо як й на своїй власній. Перевіряйте здоров’я бренду кілька разів на рік, перед рекламними кампаніями та після них. Та, звичайно ж, трекінг здоров’я необхідний для гнучких рішень, стратегій, ребрендингу й позиціонування. Звертайтеся до нас за консультацією по дослідженням здоров’я бренду. Разом ми зробимо ваш бренд міцніше.