Business-to-person?
– Business-to-consumer націлений на кінцевого споживача. Звертаючись до них, потрібно задіяти емоції і почуття.
– Business-to-business орієнтований на компанії і організації. Компаніям важливо почути раціональну інформацію і упевнитися в рівні професіоналізму
У таких маркетингових моделях вибудовується комунікація, яка спрямована лише на переконання необхідності придбання продукту.
Але за останні кілька років інновації та соціальні мережі змінили правила маркетингу і ведення бізнесу. Тому купівельні звички бізнесу і споживачів багато в чому сходяться.
Чому відмінності між B2C і B2B стали не такими явними, як раніше?
Відмовтеся від мислення, що бізнес продає бізнесу або споживачеві. Люди купують у людей!
Ніхто не сперечається, що кінцевий споживач в B2C витрачає свої особисті гроші, а B2B — гроші компанії. Але в обох випадках гроші витрачають люди або певне коло осіб (сім’ї та партнери).
Сьогодні клієнти і компанії проходять схожий customer journey map. Хочете купити одяг в онлайн-магазині? Ви на час станете детективом і проведете ціле онлайн-розслідування: перейдете на сайт і в соціальні мережі, подивитесь відгуки, прочитаєте тематичні новини. Все це потрібно для того, щоб визначити рівень репутації і довіри до бренду. Так само діють й представники компаній при покупці агротехніки. Вони будуть заходити на сайти, радитися з партнерами, читати про вас відгуки і вивчати ваше інфополе. Ніякої різниці. У підсумку важливо одне — щоб продукцію купили, а бізнес отримав прибуток.
Тому на зміну режимів-попередників приходить B2P. Business-to-person або brand-to-person полягає у зверненні до конкретних людей з персональними пропозиціями, які вирішують їх проблему та відповідають їх очікуванням. Компаніями завжди керували люди та продавали людям. Тільки тепер потрібно надати безликим організаціям людський голос. Дослідження Deloitte підтверджують, що організації з персоналізацією мають кращі в 17 разів фінансові результати, ніж результати конкурентів. Тому B2P займається формуванням особистих зв’язків з людьми.
Як наблизити компанію до B2P?
- Працюйте над тим, щоб кожен досвід споживача ставав унікальним для окремих людей.
- Прислухайтесь до своїх клієнтів та давайте зворотний зв’язок.
- Не потрібно обирати окремі канали просування бренду — зараз важливі всі.
- Створюйте цінність продукту ще до моменту його придбання. У рекламі B2C зображують щасливі сім’ї в кадрі, B2B звертають увагу на раціональні переваги. B2P — це розповідь про те, як круто, якщо людина буде застосовувати продукт вже сьогодні.
Незалежно від маркетингової моделі необхідно підтримувати високу якість продукту, створювати кращий сервіс та обслуговування. Проявити лояльність та людяність у кожному питанні. Саме так буде відбуватися становлення вашого бізнесу як бренду!
Дякуємо за перегляд і за ваші вайбс:)