Проведення експертних опитувань

Проведення експертних опитувань

ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПЕРТНИХ ОПИТУВАНЬ

Експертне опитування або опитування фахівців — це особливий метод маркетингового (і/або соціологічного) дослідження. В рамках такого опитування досліджувана тема обговорюється з експертами, компетентними в даній сфері.

Експертне опитування — це вид кількісного дослідження, який полягає у глибокому опрацюванні питань і співробітництву між інтерв’юером та експертом.

Як правило, експертні опитування проводяться в комплексі з масовим (соціологічним) опитуванням. Проведення експертних інтерв’ю допомагає інтерпретувати кількісні дані, отримані в результаті масового опитування. Думки компетентних фахівців дозволяють сформувати і уточнити дослідні гіпотези, правильно оцінити факти та «суху» інформацію.

Часом експертне опитування доцільно проводити, навпаки, на початку комплексного дослідження: щоб визначити цілі, проблемне поле та інструментарій наступних етапів дослідницького проекту.

Як проводяться експертні опитування? У нашому агентстві існує поетапна схема реалізації таких проектів.

Визначення завдань проекту

Наше агентство реалізує тільки дослідження ad hoc — тобто під конкретні завдання клієнта. Тому проведення експертного опитування, як і будь-якого іншого дослідницького проекту, ми починаємо з ретельного опрацювання цілей замовника. Після того, як стають зрозумілими очікування та потреби клієнта, наші дослідники формують проблемне поле опитування та його головну мету.

Вибір експертів

Оскільки експертне опитування є кількісним методом дослідження, то чисельність експертної групи, як правило, не має значення. Група експертів не повинна бути занадто великою, щоб була можливість сформувати консолідовану думку в результаті проведення опитування.

Набагато важливіший чинник — компетентність фахівців в обговорюваній темі. Як правило, спочатку складається великий список фахівців, кваліфікованих в досліджуваній сфері. Далі з них відбираються найбільш релевантні кандидатури. Добре, коли в групі експертів присутні фахівці в різних сферах, які можуть розглянути обговорювану проблему з усіх сторін.

Формування «анкети»

Опитувальник для експертного інтерв’ю кардинально відрізняється від анкети для масового опитування. Як правило, в анкеті для експертів більшість запитань — відкритого типу, а власне інтерв’ю являє собою не стільки діалог у форматі «запитання — відповідь», скільки обговорення предмета, роздуми спеціаліста на задану тему.

Проведення інтерв’ю

Перед безпосереднім проведенням експертного опитування, необхідно «підготувати» фахівців до нього: заздалегідь окреслити тему та завдання інтерв’ю, надати необхідні матеріали для ознайомлення, щоб експерти могли заглибитися в проблему.

Величезне значення має особистість інтерв’юера — грамотний фахівець м’яко керує обговоренням та задає навідні запитання, допомагає експерту точніше сформулювати думку тощо.

Залежно від завдань експертного опитування інтерв’ю може бути груповим і індивідуальним. Обидва варіанти мають плюси і мінуси. Групове інтерв’ю простіше реалізувати, воно менш витратне за часом і фінансами, але взаємний вплив експертів може істотно змінювати їхню думку. Індивідуальне інтерв’ю з експертом дає можливість почути самобутні думки експертів і глибше обговорити питання з кожним з учасників.

Аналіз і звіт

Як і будь-яке інше дослідження, проведення експертного опитування завершується аналізом отриманих даних і складанням детального звіту. Наші дослідники систематизують оцінки експертів і подають в зручному для сприйняття вигляді. Також звіт обов’язково містить рекомендації замовнику як скористатися отриманою інформацією в цілях бізнесу.

Büro.MT займається проведенням експертних опитувань з перших днів свого існування. Наші дослідники із задоволенням допоможуть вам озброїтися компетентною інформацією з кваліфікованих джерел. Хочете замовити проведення експертного опитування? Зв’яжіться з нами просто зараз!

СПІЛКУЄМОСЬ ТАК,
ЯК ЗРУЧНО ВАМ!