Неймінг

НЕЙМІНГ

Розробка імені бренду — це одна з найважливіших складових створення успішного бренду. Звичайно, назва не замінить репутацію, яка ґрунтується на якості продукту або послуг. Однак нейм — це те, що перетворює просто товар в бренд, виділяючи його на ринку серед конкурентів.

Найменування, яке запам’ятовується та викликає у споживачів емоції, створює міцну базу для бренду. Нейм — це контейнер сенсу, вербальне втілення бренду та цінностей, які він сповідує.

Процес неймінгу

Неймінг — це процес творчий і стандартизований одночасно. Хороший нейм, як правило, не можна просто «придумати», його треба сконструювати, виходячи з вимог ринку, маркетингових цілей бренду та інших «технічних вимог».

Процес неймінгу в нашому агентстві відбувається поетапно: і грамотне проходження цих 5 кроків — запорука успішної розробки нейму.

1. Аналіз ввідних даних

Створюючи нейм, необхідно обов’язково мати на увазі безліч маркетингової інформації: цільова аудиторія бренду, його конкуренти, позиціонування.

Крім цього потрібно визначитися з критеріями розробки та оцінки нейма. Запускаючи процес неймінгу, ми прагнемо чітко визначити, які вимоги та очікування має замовник щодо майбутнього найменування.

Яка кількість слів буде прийнятною? Якою мовою має бути найменування? Які асоціації повинен і не повинен викликати нейм? Як він буде використовуватися (вивіски, етикетки тощо)? Відповіді на ці та подібні питання дуже важливі для неймінгу, оскільки допомагають об’єктивно оцінити варіанти, що з’являться в процесі роботи, й обрати найкращі з них.

2. Мозковий штурм

Надалі проводиться мозковий штурм. Надихнувшись стратегією бренду, бізнес-завданнями клієнта та критеріями, розробленими раніше, ми приступаємо до генерації ідей.

Мозковий штурм — це особливий метод групової роботи, який дозволяє генерувати якомога більше ідей за певний відрізок часу. Отримані в результаті штурму ідеї стануть основою для розробки найменування, однак спочатку — це сирий матеріал, який потрібно проаналізувати, відсортувати, використовуючи критерії оцінки, а, можливо, й допрацювати.

Саме цим ми займаємося на третьому етапі неймінгу.

3. Відбір

На початку з усіх варіантів мозкового штурму (а зазвичай їх кілька сотень) ми відбираємо список можливих імен. Цей перший список може бути досить великим, проте кожен нейм із нього повинен відповідати — хоча б частково — критеріям відбору, розробленим на початку процесу неймінгу.

Далі варіанти зі списку аналізуються більш пильно, оцінюються, виходячи із завдань проекту, і приміряються до реального життя: наприклад, як найменування буде виглядати на візитці, на сайті. Як воно буде вимовлятися, поєднуватися з іншими словами в реченнях.

Також на цьому етапі неймінгу корисно провести попередню перевірку імен в Google, більше дізнатися про семантику обраних слів та про можливі трактування — доречні або, навпаки, негативні.

В результаті ми отримуємо шорт-лист імен (зазвичай до 10 найменувань), які вирішують задачі замовника та відповідають усім заданим критеріям.

4. Перевірка

Всі найменування з шорт-листа детально перевіряються і вивчаються. Необхідно з’ясувати, чи не існує подібних імен на ринку, наскільки нейми релевантні позиціонуванню бренду та чи втілюють його сутність. Також цей етап неймінгу передбачає оцінку доступності URL-адрес та акаунтів соціальних мереж, і, звісно, перевірку патентної чистоти найменування — чи не є вибрані імена вже зареєстрованими товарними марками.

5. Затвердження нейму та запуск

Остаточний вибір імені — непросте рішення, яке клієнт і агентство приймають спільно. З одного боку, наявність чітких критеріїв оцінки допомагає максимально спростити цю задачу, з іншого — на цьому етапі неймінгу в справу включається чуття.

Фахівці агентства можуть підказати найбільш вдалий варіант, керуючись професійною інтуїцією. У той же час клієнт повинен «приміряти на себе» запропоновані нейми: наскільки найменування підходить до філософії бренду, як воно буде жити в майбутньому — проявлятися на ринку, в маркетингових комунікаціях, в бізнес-процесах замовника.

Коли, нарешті, ім’я вибране, настає найвідповідальніший та найбільш хвилюючий момент розробки нейму — запуск нового імені. Однак якщо всі попередні етапи неймінгу були пройдені ґрунтовно та правильно, то зважитися на останній крок досить просто — тому що всі учасники процесу впевнені в результаті.

СПІЛКУЄМОСЬ ТАК,
ЯК ЗРУЧНО ВАМ!