Розробка візуальної айдентики

РОЗРОБКА ВІЗУАЛЬНОЇ АЙДЕНТИКИ

Візуальна айдентика — важлива складова бренду. Візуальна айдентика є «одягом бренду», його унікальним стилем, іміджем. Саме вона дозволяє споживачеві швидко ідентифікувати бренд в будь-якому контакті. Вона ж об’єднує тих, хто створює бренд, формуючи корпоративний дух і команду.

ФУНКЦІЇ ВІЗУАЛЬНОЇ АЙДЕНТИКИ

1. Робить бренд впізнаваним.

Для будь-якого бізнесу важливо, щоб люди пам’ятали про нього. Візуальна айдентика спочатку допомагає глобально заявити про існування бренду. А в подальшому допомагає споживачам згадати про нього в потрібний момент.

2. Cимволізує бренд для споживачів.

Існують дослідження зв’язку між візуальною айдентикою та оцінкою репутації бренду споживачами або потенційними партнерами компанії. Всі вони говорять, що бренд з якісною візуальною айдентикою сприймається як успішний і надійний. І навпаки — слабка айдентика або її відсутність в суспільній свідомості часто є ідентифікатором проблем самого бізнесу (наприклад, низької якості продукту, некомпетентності персоналу тощо). Фактично «зовнішній вигляд» бренду не менш важливий, ніж реальна якість послуг і товарів.

3. Сприяє внутрішньокорпоративній ідентифікації.

Корпоративна візуальна айдентика сприяє ідентифікації співробітників з організацією, підкріплює щоденну ділову комунікацію, відіграючи важливу роль у створенні успішного колективу.

ЕЛЕМЕНТИ ВІЗУАЛЬНОЇ АЙДЕНТИКИ

Розробка візуальної айдентики — це складний поетапний та багатовимірний процес, оскільки сама айдентика — це багатовимірна система, всі елементи якої повинні бути гармонійно пов’язані між собою і водночас бути самодостатніми.

Загальний стиль

Створення айдентики бренду починається з визначення єдиної ідеологічної концепції, в рамках якої створюються всі її елементи. Наприклад, якщо індивідуальність бренду — романтична, то цьому визначенню повинен відповідати й загальний візуальний стиль. Винятки іноді можуть бути зроблені для рекламних кампаній, але загальна візуальна концепція бренду завжди повинна бути єдиною та відображати цінності бренду.

Логотип

Логотип є центральним візуальним елементом айдентики бренду. Як правило, логотип стає основою, «відправною точкою» для розвитку системи візуальної айдентики. Окремі елементи логотипу можуть утворювати інші складові корпоративного стилю (наприклад, патерни), а використані в логотипі кольори — стати основою фірмової колірної палітри.

Колірна палітра

Кольори відіграють значну роль в розпізнаванні бренду та лояльності споживачів. Вони допомагають диференціювати бренди, впливають на емоції і настрій покупців. Тому в процесі розробки візуальної айдентики необхідно особливо уважно підходити до вибору кольорів бренду. Деякі виробники навіть оформляють права на свої фірмові відтінки (наприклад, британський кондитерський бренд Cadbury’s зареєстрував тон Cadbury Purple або Pantone 2685C як товарний знак).

Типографіка

Типографіка — це візуальне втілення написів та шрифтів, які використовуються в системі айдентики бренду. Особливості типографіки також підтримують загальну ідеологію бренду та фірмового стилю і можуть впливати на рішення споживачів про покупку. Наприклад, неправильний вибір шрифту може перетворитися буквально на катастрофу — якщо, наприклад, грайливий, трохи дитячий шрифт (припустимо, Comic Sans) використовувати, скажімо, в фірмовому стилі серйозної фінансової організації.

ПІДСУМОК РОЗРОБКИ ВІЗУАЛЬНОЇ АЙДЕНТИКИ

Фіналом процесу створення візуальної айдентики та її квінтесенцією має стати керівництво з використання фірмового стилю (стайл-гайд). Це детальний документ, який містить всі вихідні макети дизайнерських матеріалів і докладні інструкції щодо їх використання. Завдання компанії — стежити, щоб всі елементи візуальної айдентики послідовно та систематично використовувалися в будь-яких комунікаціях бренду; і саме стайл-гайд допомагає виконати це завдання.

ОБЩАЕМСЯ ТАК,
КАК УДОБНО ВАМ!